Sense títol‎ > ‎

Finalitza sense acord la negociació del Conveni Estatal d'Arts Gràfiques

Foto

Després de la celebració de la mediació en el SIMA els dies 12 i 23 de juny i 13 de juliol, ha finalitzat sense acord el Conveni Col·lectiu Estatal d'Arts Gràfiques, Manipulats de Paper, Manipulats de Cartró, Editorials i Indústries Auxiliars, el qual afecta més de 100.000 treballadores i treballadors.

En totes i en cadascuna de les reunions, la part social va establir que el capítol d'increment salarial hauria de passar per quatre aspectes:

1. Increment des de l'1 de gener de 2017.
2. Eliminació del capítol de compensació i absorció o bé la suspensió del mateix durant la vigència del present conveni (2017-2018) o una tercera possibilitat que consisteix en què un percentatge de l'increment pactat no pogués ser ni compensable ni absorbible.
3. Increment 2017-2018 entre l'interval de l'1,8% al 3%.
4. Actualització salarial.

D'una altra banda, també es reclamava introduir al text del conveni el document que s'ha anat treballant de manera conjunta assenyalant els diferents tipus d'assetjament i els seus protocols.

Reconeixement de parelles de fet.

Millores en l'apartat de llicències i permisos retribuïts.

Proposta de modificació o adaptació dels grups professionals del conveni.

Per part de la patronal, al llarg de totes les sessions es segueix mantenint en:

- Negativa a la modificació del capítol d'absorció i compensació.
- Negativa rotunda a l'actualització salarial.
- Increment pactat s'aplicarà des de la signatura del conveni.

Davant les postures tan sumament separades, ha estat impossible arribar a algun tipus d'acord.

Des de CCOO considerem que les pretensions de la patronal són inassumibles i, per modificar la seva postura, al mes de setembre continuarem desenvolupant les assemblees per debatre la proposta de VAGA del sector per un conveni digne.

Dilluns, 17 de juliol de 2017

Absolts els 8 d'AIRBUS. #VagaNoÉsDelicte encara hi ha 300 processats

FotoPubliquem la nota de la Comissió Executiva Confederal.

ABSUELVEN A LOS 8 DE AIRBUS.

Estimadas compañeras y compañeros,

Esta misma mañana hemos conocido la sentencia del juzgado de lo penal nº1 de Getafe donde se juzgaba a los compañeros de Airbus a los que se les pedían ocho años y tres meses de cárcel por participar en un piquete durante la Huelga General de 2010.

La sentencia es absolutoria.

La absolución de los ocho compañeros es motivo de enorme satisfacción, por ellos, que han tenido que aguantar más de cinco años de presión e incertidumbre; para todos los compañeros y compañeras encausados por los mismos motivos; para el conjunto del movimiento sindical y para la propia salud democrática de nuestro país.

Es una sentencia que nos anima, aun más, a dar continuidad a la campaña Huelga no es delito, a seguir defendiendo a los compañeros y compañeras pendientes de juicio y a continuar emplazando a las fuerzas políticas, que forman el nuevo Parlamento, para que, sin tardanza, acuerden derogar el artículo 315.3 que es el anclaje jurídico de matriz franquista que han utilizado para perseguir el derecho de huelga.

Desde la Comisión Ejecutiva confederal aprovechamos para felicitarnos por este éxito sin paliativos a la vez que agradecemos las muestras de solidaridad que tanto desde otras Secciones Sindicales, instituciones de diverso signo, partidos políticos y sindicatos y Confederaciones internacionales se han recibido durante este tiempo.

Un saludo.

Cartell de la campanya
absolts 8 airbus

Divendres, 18 de febrer de 2016

CCOO proposa mobilitzacions per desbloquejar el Conveni col·lectiu del Paper

FotoLa Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO segueix endavant amb les seves propostes de Conveni col·lectiu en el sector del Paper, que afecta aproximadament a 17.000 treballadores i treballadors. Després d'una reunió àmplia amb els seus representants en el sector, el sindicat engega un cicle d'assemblees a València, Aragó, Catalunya, Castella i Lleó, Andalusia i Madrid que difondran al conjunt de les plantilles afectades les propostes sindicals abans de la reunió prevista per al 23 de febrer amb la patronal Aspapel.

Els centres de treball i les assemblees territorials avaluaran el treball i propostes de la comissió negociadora, entre les quals es troba la possible convocatòria imminent de vaga pel bloqueig a què Aspapel està sotmetent la negociació des del passat any.

CCOO segueix mantenint la necessitat d'increments salarials, clàusula de revisió salarial, drets d'informació en processos de externalitzacions i reagrupament de categories en una classificació professional amb les contrapartides corresponents.

CCOO considera que no és presentable el obstruccionisme al que els empresaris estan conduint la negociació del conveni, que de seguir, necessita una resposta majoritària de les treballadores i treballadors en un sector que té possibilitats reals per fer front a les reivindicacions que s'exigeixen.
Dimarts, 16 de febrer de 2016

Amb els 8 d'AIRBUS perquè #VagaNoÉsDelicte

Foto

Publiquem la resolució del Consell FSC estatal: Amb els 8 d'AIRBUS, amb la gent que lluita.

Resolució

Divendres, 5 de febrer de 2016

Tablas salariales de la Industria Fotográfica para el año 2015

El 19 de marzo se publicaron en el Boletín Oficial del Estado las tablas salariales del Convenio Colectivo para la Industria Fotográfica para el año 2015

A partir de ahora, las empresas que no hubiesen actualizado los salarios tendrán que hacerlo y pagar los atrasos correspondientes desde el 1 de enero, teniendo de plazo para ello hasta la nomina del mes de abril, tal y como recoge el texto del Convenio en el artículo 11.3;

"Los haberes de los atrasos correspondientes a dicho incremento deberán ser abonados por las empresas, con efecto del 1 de Enero del año al que correspondan, tras el del conocimiento público de dicho índice definitivo, en el mes siguiente al de la publicación de las nuevas tablas salariales de este Convenio en el BOE."

MOBILITZACIONS AL CENTRE DE MIQUEL I COSTAS DE CAPELLADES